حمله راکتی حزب‌الله برای نخستین بار به شهرک صهیونیست نشین تسوریال انفجارهای شدید در حیفا و عکا در سرزمین‌های اشغالی باقری حادثه تیراندازی در عمان را محکوم کرد نانسی پلوسی از هریس حمایت کرد مقامات امنیتی اسرائیل با خروج از غزه موافقت کردند باقری‌کنی: حمایت بی‌دریغ یمن از مردم مظلوم غزه مایه مباهات امت اسلامی است حزب‌الله لبنان محل استقرار نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد یورش نظامیان صهیونیست به «طولکرم» (یکم مرداد ۱۴۰۳) نیروی دریایی سپاه: شناور خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس را توقیف کردیم (یکم مرداد ۱۴۰۳) نگرانی سخنگوی «گوترش» از حمله اسرائیل به یمن حمله اسرائیل به خان‌یونس ۷۰ شهید و بیش از ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) ایروانی: ایران کاملاً متعهد به کمک به راه‌حل سیاسی بحران سوریه است آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) انهدام جنگ‌افزارهای متجاوز صهیونیستی از سوی قسام پزشکیان: حساب مردمی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست حملات سنگین مقاومت لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی + فیلم (یکم مرداد ۱۴۰۳) حمله وزیر تندرو رژیم صهیونیستی به ارتش اسرائیل فرماندار یک ایالت آمریکا: «ترامپ» یک جنایتکار، مرتکب تجاوز جنسی و دروغگوی مادرزاد است العربیه مدعی توقیف نفتکشی باپرچم «توگو» در ۶۱ مایلی بوشهر شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) اردوغان و بشار اسد دیدار می‌کنند؟
سرخط خبرها

پزشکیان: نباید به نام امام حسین (ع) تابع هوای نفس و غرور و تکبر شویم‌

  • کد خبر: ۲۳۹۳۲۶
  • ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
  • ۱
پزشکیان: نباید به نام امام حسین (ع) تابع هوای نفس و غرور و تکبر شویم‌
رییس جمهور منتخب گفت: اگر ما حق را بین مردم، جوامع و قومیت‌ها پیاده نکنیم، گریه کردن ما برای امام حسین (ع) فقط یک گریه کردن صرف است.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود پزشکیان در مراسم شب عاشورا در سخنرانی خود در حرم امام راحل با بیان اینکه فلسفه کتاب خدا و پیامبران برای برپایی حق است، اظهار کرد: میدان حق بسیار وسیع است. حق و حقوق انسان‌ها باید داده شود و اگر حق و عدالت در جامعه پیاده نشود، دعوا و مرافعه و اختلافات در جامعه به وجود می‌آید. امام حسین (ع) برای برپایی حق قیام کرد و امر به معروف که برای اجرای همان حق است.

وی افزود: اگر ما حق را بین مردم، جوامع و قومیت‌ها پیاده نکنیم، گریه کردن ما برای امام حسین (ع) فقط یک گریه کردن صرف است. اگر ما مدیران و مسئولان و کسانی که مدعی هستند به حق عمل کنند و به عدالت رفتار کنند مگر می‌شود مردم از ما ناراضی باشند؟

پزشکیان یادآور شد: اگر ما حق مردم را نادیده بگیریم و به هوای نفس گوش دهیم و حق را به جریان خودمان، گروهمان، قومیت‌مان و نزدیکان‌مان بدهیم، این همان لحظه‌ای است که عمل به حق را کنار گذاشته‌ایم. این هوای نفس است که نمی‌گذارد ما انصاف را رعایت کنیم و حق مردم را بدهیم.

رئیس‌جمهوری منتخب تصریح کرد: مردم همه انسان‌های جامعه هستند نه فقط کسانی که با ما هستند. هرکسی که با ما نیست هم از مردم است و باید حقوق همه مردم را رعایت کرد. با این مردم باید با عطوفت و مهربانی برخورد کرد. اگر ما به عنوان خادمان این مردم دستورات امامان و پیامبر را در این زمینه رعایت کنیم همه دعوا‌ها و اختلافات حل می‌شود. هر اختلاف و دعوایی که ایجاد می‌شود به خاطر هوای نفس است.

پزشکیان تصریح کرد: این قدرت و پست و مقام برای این نیست که من قیافه بگیرم و فخر بفروشم؛ برای این است که خدمتگزار مردم باشیم. معنی مالک نفس بودن این است که بین دوست و دشمن انصاف را رعایت و بر اساس انصاف عمل کنیم.

وی افزود: یادمان باشد راه امام حسین (ع) را درست طی کنیم نه اینکه به اسم ایشان تابع هوای نفس و غرور و تکبر شویم. امیدواریم خدا ما را نزد مردم شرمنده نکند و بتوانیم بدون توجه به جناح و دسته و گروه و چپ و راست و ترک و کرد و لر و فارس و دیگر قومیت‌ها به همه مردم خدمت کنیم و شرمنده مردم نباشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
0
0
فعلا اطرافیانتون برای شما تعیین تکلیف از خودتان آزاده نشان دهید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->